A
gabonapelyhek biztosítják a megfelelő
energiát, ugyanakkor nem terhelik a szervezetet
többlet
kalóriákkal. A
megfelelő mennyiségű rostfogyasztás
felgyorsítja a
fogyást. Kiegészíthetjük
zsírszegény tejjel vagy joghurttal, ami gazdag
ásványi anyagokban és
vitaminokban, védi a hajat, a bőrt és a fogakat.
Ha
gyümölcsöt is keverünk
hozzá, még egészségesebb
és
üdítőbb a menü. Egyre több a
bizonyíték arra, hogy
a szigorú, koplalásos diéta
lelassítja az
anyagcserét. Csökkenti ugyan a
szénhidrát- és
zsírfogyasztást, de
az életműködések
irányításában
részt vevő
létfontosságú vitaminokhoz,
ásványi
anyagokhoz és legfőképp az élelmi
rostokhoz
sem jut hozzá a szervezet.
A
hosszú éjszakai koplalás
után
aktivizáljuk
emésztésünket, fogyasszunk
tápláló reggelit. Ha nem
emeljük fel a
vércukorszintet, rövidesen rosszkedvűek
leszünk,
és nehezebben fogunk tudni koncentrálni,
ingerlékenyebbé válunk. Az
egészséges reggeli
elkészítéséhez
néhány perc is
elég.
A legújabb
kísérletek szerint ugyanis, ha a reggelink a
legbőségesebb, és a nap további
részében egyre kevesebbet eszünk,
megelőzhetjük
a korral jelentkező hízást.
A
cambridge-i
Metabolikus Tudomány Intézetének
kutatói
6764 férfit és nőt vizsgáltak, 40
és
75 év közöttieket, akiknek testi
állapotát a teszt kezdetekor és
átlagosan
3,7
évvel később is felmérték.
A
résztvevőknek az elején egy hétnapos
étkezési
naplót kellett vezetniük, amelyben egyéb
életviteli adatok is szerepeltek,
például a sportolási
szokások, a
dohányzás stb.Habár az idő
múlásával minden alany
súlya gyarapodott, azok szedték fel a legkevesebb
kilót,
akik a napi kalóriaadagjuk zömét
reggelire fogyasztották. Az a csoport, aki a
napi kalóriamennyiség
22–50%-át vette magához reggelire, a
teszt végére
átlagosan 0,79 kilót hízott.
A másik csoport
viszont, akik csak 11%-át fogyasztották a napi
kalóriamennyiségnek reggelire,
átlagosan 1,23 kilót híztak az eltelt
idő alatt. A kutatók
megállapították,
hogy minden 10%-os kalórianövekedés a
reggeliben 210–320 grammal kevesebb
hízást eredményez négy
év elteltével.
Ez
a fordítottnak
tűnő összefüggés még az
egyéb
rizikótényezők figyelembevétele
után is
fennállt.
A kutatók szerint a felmérés
alapján
kijelenthető, hogy legkésőbb 40 év felett
nagyobb hangsúlyt kell helyezni a reggelire!